sobota, 2 lutego 2013

Życie w Norwegi a życie w Polsce?

Heii

Dzisiaj prównam życie w Norwegi z życiem w Polsce.
zaczynam.

Szkoła

-Szkoła w Norwegi jest na serio niskim poziomie.Kiedy przyjechałam do Polski dziwiłam się "co to jest?".Początki w Polsce były dla mnie bardzo trudne,ponieważ miałam same jedynki.
w Polsce jest bardziej tak: "Musisz się nauczyć co do jednego słowa" a w Norwegi : "Naucz się po swojemu tylko by było dobrze".
Na przerwach w Polsce siedzimy w szkole,na korytarzu przerwa trwa ok 10-15 min.
Na przerwach w Norwegi siedzimy na dworze,może być -30 i tak musimy siedzieć na dworze.
Jeśli w Norwegii jest przerwa śniadaniowa siedzimy w klasie ok 30 min w każdej szkole jest inaczej.

 PODSUMOWANIE


Polska:Oceny w każdej klasie,dużo nauki,lepsze przerwy,więcej zadane,przedmioty które się nie przydadzą w życiu.
Norwegia:Oceny od "gimnazjum" czyli od 7 klasy,mniej nauki,gorsze przerwy,mniej zadane,przedmioty które przydadzą się w życiu.

Pieniądze

-W Norwegii jest bardzo drogo z tego powodu,że tutaj dorośli zarabiają więcej.
Natomiast w Polsce jest drogo i dorośli zarabiają mniej.Jaki to ma sens?
W Polsce są politycy którzy biorą dla siebie nie dają dla innych
proste...

Klimat

-W Norwegi latem jest ok. 20 stopni czasami zdarza się,że jest cieplej.Zimą natomiast jest mnóstwo śniegu,i bardzo zimno ok.30 stopni czasami więcej,czasami mniej.
-W Polsce klimat jest umiarkowany latem jest ciepło czyli ok 22 stopni i więcej.Zimą średnio śniegu i ok -10 i mniej i więcej stopni.

Ludzie

- Ludzie w Norwegii wydają się być bardziej surowi,ale tacy nie są.
Jeśli się ich pozna.Niestety starsi ludzie są upierdliwi i czasami nie mili.
-W Polsce ludzi są bardziej mili,niektórzy nie :) natomiast jest w niej więcej hejterów i ludzi którzy narzekają na wszystkich.

Nie potrafię powiedzieć które państwo wolę.Dwa kraje są idealne,dwa mają coś w sobie idealne.

:)


Który kraj ci się bardziej podoba?

  ZAPRASZAM NA BLOGA MOJEGO I KOLEŻANKI :

http://beste-venner.blogspot.com/







2 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o naukę to wolałabym Norwegię.
    Ale teraz marzę żeby mieszkać w L.A., N.Y. albo w Irlandii gdzie mieszka moja przyjaciółka i moja ciocia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o naukę to Norwegia, jeżeli o kraj Polska :D.
    http://laastdaaay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń